Onur Dinc schildert niet over drugs maat met drugs, meer bepaald cocaïne. Hij komt uit Zwitserland, het land van koekoeksklokken, chocolade, duistere bankgeheimen, horloges en skiën.
Is het nu net dat skiën die verantwoordelijk is voor het gebruiken van cocaïne in zijn kunstwerken. Onur Dinc verwerkt namelijk het witte gegeerde poeder in zijn werk om de winterlandschappen er levendiger te doen uitzien. Hij is dan ook per definitie een van de grootste gebruikers in de wereld, alleen laat hij de drug botvieren op zijn doeken en niet op zijn lichaam.
In zijn nieuwste reeks: “Snowing in Zürich” laat hij zich dan ook volledig gaan en gebruikt Onur Dinc gretig het witte sneeuwachtige maar levensgevaarlijke poeder. In zijn combinatie van witte en blauw acrylverf voegt hij een pak pure cocaïne toe en mengt het. Deze bizarre cocktail gebruikt hij om de gebouwen in zijn schilderijen van sneeuw te voorzien.
Volgens hem komt het werk pas tot zijn recht wanneer men weet wat hij mixt in zijn verf. Volgens hem is dit zeer realistisch, het lijkt op het eerste zich fantastisch net zoals echte sneeuw, maar bij nader inzien is het eng en gevaarlijk.
Kunst om high van te worden!