Martin C. Herbst uit Wenen omarmt verdraaiingen in zijn schilderijen, hij schildert op een vlakke, golvende en complexe manier zoals ronde vormen.
Zijn serie werken op gevouwen aluminiumfolie is fascinerend mooi. Deze stijl is gebaseerd op het Mannerisme zoals die van de collega-schilder Parmigianino, de stijl is blitz maar ook verwarrend met geen duidelijk perspectief.
In de zestiende eeuw waren klare spiegels bijna onbestaande, alle gereflecteerde beelden waren wazig, complex, en vervormd, dus schilderde Parmigianino ook waarheidsgetrouw wazig en vervormd.
In de aluminiumfoliekunst van Herbst gaat hij een stap verder, de gezichten lijken gebroken en het geheel doet sterk aan kubisme denken. De totaliteit van deze reflecties laat toe om het werk in verschillende standpunten te bekijken, met uiteraard evenveel interpretaties.
Een tweedimensionaal portret wordt onmiddellijk sculpturaal interactief, Herbst benoemt deze eigenschap als “verborgen schatten”.