De Armeense kunstenares die nu in Californië woont, is bekend voor haar prachtige olieverf schilderijen van jonge vrouwen in een surrealistische achtergrond. Haar nieuwste reeks schilderijen “Oracle of Extinction” zijn echter een krasse aanklacht op het effect die de mens blijft uitoefenen op onze natuur. Deze reeks is momenteel te zien op een expositie in Los Angeles en zaait er heel veel lof. Het is eigenlijk een doffe en luide klacht tegen de arrogantie van de mens die langzaam maar zeker onze aardbol naar de vaantjes helpt. Velen noemen de reeks dan ook een scherpe veroordeling in een surrealistisch sausje.
Hoewel ze zichtbaar de traditionele technieken van het schilderen beheerst, sleurt ze de toeschouwer mee naar de grauwe werkelijkheid van smeltende poolkappen, luchtverontreiniging, uitstervende dieren en overbevolking. Haar hoofdpersonages hebben iets statig en zelfs koninklijk, maar aan hun kledij en haarstukken ziet men de devastatie van hun invloed op de biotopen.
In interviews is ze niet mals voor de mondiale overheden en politici, maar ook niet vergevensgezind voor de modale burger die alles laat gebeuren. Ze weet dat haar werk indrukken nalaat en emoties losmaakt, ze is trots dat haar kunst een invloed heeft op het collectief bewustzijn van sommigen.
Haar werk is dan ook niet de gemakkelijkste kunst, naast een verblindende esthetische schoonheid is er een zwaarbeladen symboliek die tot nadenken stemt.